Bugün kendimizi yağmurdan korumak için her Türk gibi bir alışveriş merkezine attık. Ataköy Plus... Sakin, şık, sanki Ataköy'ün küçük İstinye Park'ı. Tabii ki; Louis Vitton, Armani, Burberrys gibi markalar yok ama her kesime hitap edebilen iyi bir brand-mix yapılmış.
Yemek katı biraz kısır, fast-food haricinde gidebileceğiniz üç-dört seçenek var. Bunlar da, Midpoint, Mirano (İstinye Park'ta da bir şubeleri var, makarnalarını şiddetle öneririm:) ), Çiçek Izgara ve Tersane (balık lokantası ama adını daha önce hiçbir yerde duymadığım).
Yalnız ilginç bir nokta var. Henüz araştırma fırsatım olmadan yazıyorum bu yazıyı ama Astoria Alışveriş Merkezi'nin daha önce yaptığı kampanya ve afiş çalışmalarıyla birebir aynı. Hatta şu an kampanya içerikleri de aşağı yukarı aynı. Sanırım inşaat sektöründeki pazarlama bölümleri pek iyi çalışmıyor ya da çalışmak istemiyorlar. Bu bence çok büyük bir ayıp. Ya ajansları aynı ya da biri, diğerinden kopya çekiyor.
Bir alışveriş merkezi içinde bulundurduğu tüm markaları temsil eden bir çekiliş kampanyası düzenlerken ya da müşteriyi bu havuçla çekmeye çalışırken neden bir diğerinin yaptığını yapar? Hadi bunun cevabı olsun, çekiliş artık bunların havuçları, verilebilecek hediyeler de sınırlı. Ama tasarımlar/tasarımcılar/ajanslar da mı sınırlı? Buradan reklamveren temsilcisi olanlara duyurulur, ajanslarınızı seçerken vereceğiniz paranın azlığına değil, çıkan fikirlerin kalitesine bakın. Her zaman yaptığınız gibi, 'aaammmaaannnn reklam da neymiş, benim oğlan güzel çiziktiriveriyor iki afiş yapar bize işte, n'ooolcaaak!' demeyin. Sonra da benim gibi çok bilen birinin ağzına sakız olmayın!
Sonrasında sıkılıp kendimizi İstiklal Caddesi'nde bulduk, her nasıl olduysa:) Caddenin girişindeki Özsüt'ü herkes bilir. Hepinizin bildiği gibi, Özsüt logosunu değiştirdi. Başarılı olup, olmadığı tartışılır logonun ama reklam filmleri gerçekten iyiydi. Fakat benim bildiğim, öğrendiğim kadarıyla kurumsal kimliğin en önemli elemanlarından biri olan logo değiştirildiğin de her yerde ve aynı anda değiştirilir. Gel-gör ki, yine Türk mantığının işlediği bir sürecin sonucu olarak, Özsüt'ün önündeki afişte logosu yeni, tabelasındaki ise eski. Bunun için yine reklamvereni suçlamamak elde değil. Ey reklamveren, ey reklamveren! Adamlara o kadar emek harcatmışsın, kendini aydınlanma sürecine sokup, kendi seçtiğin emin ellere emanet etmiş, logonu değiştirmişsin ama İstiklal Caddesi'nde, İstanbul'un göbeğinde iki mağazanın hala tabelalarını değiştirememişsin (bu arada aynı hata Tünel tarafındaki şubesinde de var). Acaba kendileri kimliksiz sokağa çıkmayan marka sahipleri ya da bunu düşünemeyen ve aslında düşünmek için para alan çalışanı, nasıl olur da markalarını kimliksiz ve arafta bırakıp gönül rahatlığıyla evlerinde oturabiliyorlar.
Bu arada Astoria ve Ataköy Plus ile ilgili küçük bir araştırma yaptım ancak sahipleri arasında bir bağlantı bulamadım şimdilik. Ve fakat, Astoria artık Türkiye pazarından bile çekilmiş markaları ve alışveriş merkezinde kapanan mağazaları hala web sitesinde markalarımız bölümünde tutuyor. Orada yazanlara kanıp da gitmeyin. Etam, Et'n More, Cache Cache, Nisse, Sabri Özel, Pagi, Tost Stop kimisi neredeyse bir senedir Astoria'da değil, hatta yerlerinde yeni markalar var.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder